Neuvontapiste

Puhoksen neuvontapiste on aikuisille maahanmuuttajille suunnattu matalan kynnyksen monikielinen neuvontapiste Helsingin Puotinharjussa. Neuvontapisteellä maahanmuuttajille tarjotaan matalan kynnyksen monikielistä sosiaalineuvontaa sekä sähköisten palveluiden käyttöopastusta- ja tukea.

Neuvontapiste toimii lisäksi jalkautumisalustana muille sosiaalialan palveluntarjoajille; sosiaalipalveluita tuottavat kuntatoimijat, viranomaiset ja järjestötoimijat jalkautuvat neuvontapisteelle tuottamaan omia palveluitaan kohderyhmälle yhdessä Monik ry:n kanssa.

 Neuvontapiste on avoinna ma-to ajanvarauksella klo 9-12 ja ilman ajanvarausta klo 12-15. Neuvontaa annetaan esim. MIGRI:iin, KELA:aan, TE-palveluihin, asumiseen, koulutukseen yms. liittyvissä asioissa tukemalla hakemusten täyttämisessä, selitettämällä viranomaisten päätöksiä ja kertomalla suomalaisesta yhteiskunnasta. Palvelukielinä suomen ja englannin lisäksi ovat somali, arabia ja kurdi. Puhoksen neuvontapisteen toiminta alkoi jo vuonna 2017 ja nykyisenä rahoittajana toimii STEA (2020-2022).

Yhteistyötiedustelut :

Neuvonta- ja koulutustoiminnan päällikkö

Marko Kivikoski, marko.kivikoski@monik.fi

Puh: 045 787 16028